Nädal 6. WIPO intellektuaalomandimudel

WIPO intellektuaalmudelil on järgnevad komponendid:

  • Tööstusomand
  • Patent
  • Kasulik mudel
  • Tööstusdisain
  • Kaubamärk
  • Ärisaladus
  • Litsents
  • Autoriõigus

Kõik need mängivad tänapäeval oma rolli, kuid mõned on oluliselt kasulikumad kui teised. Kõige paremini toimib käesoleval ajal kaubamärk. Seda eriti sotsiaalmeedia ajastul, kus tuntud kaubamärk tagab ettevõttele üsna kindla edu. Kuigi see ei takista samalaadsete firmade loomist, on teada kvaliteediga bändid tarbijate seas siiski eelistatum. Tänu sellele komponendile on eksitavalt samasuguse kaubamärgi kasutamine keelatud. See on piisavalt selgelt defineeritud ja enamasti korrektselt rakendatud.

Autoriõiguse kontseptsiooni tuleks põhjalikumalt muuta, sest praegu ei täida see oma funktsiooni nii nagu võiks. Ühelt poolt ei kaitse see autorit piisavalt, kuid teisalt pärsib ka loomingulist arengut mingites sfäärides. Peamine autoriõiguse probleem on ebamäärasus, mis võimaldab seda tõlgendada erinevates olukordades erimoodi. Järelikult ei ole täielikku garantiid, mis läheb autoriõiguste rikkumise alla ja mis ei lähe. Tänapäeval on suur probleem enda teadmata autoriõiguste rikkumisega YouTube’i sisuloojatel, kellel raske vaevaga tehtud video eest tulu pahatihti saamata jääb, sest keegi pidas mingisuguse videoklipi kasutamist vaatamata selle kommenteerimisele autoriõiguste rikkumiseks, kuigi tegelikult sellises kasutuses võiks eeldada selle vastavust reeglitega. Vahel esitatakse YouTube keskkonnas massiliselt isegi täiesti valesid autoriõiguste rikkumise kaebusi, mida YouTube platvormina pole veel suutnud piisavalt hästi hallata ja tuvastada.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started