Nädal 11. Ühe tarkvara arendus- ja ärimudeli analüüs

TARKVARA ARENDUSMUDEL

Tarkvara arendusmudeleid on mitmed. Viimasel ajal on kõige rohkem levinud agiilsed mudelid nagu näiteks Srum, Kanban, ja Lean. Mõned firmad on olemasolevaid süsteeme enda jaoks kohandanud vastavalt vajadusele. Näiteks Pipedrive kombineerib erinevaid elemente nii Srum’ist kui ka muudest agiilsetest arendusmudelitest sõltuvalt projekti olemusest ja sama tiim (näiteks DevOps) tegutseb kord ühe malli kord teise malli järgi, et tulemus oleks efektiivne. Kõige rohkem ongi see võrreldav Scrum’iga. Iga päev on stand up’id ja periooditi kokkuvõtvad koosolekud.

Selline lähenemine arendusmudelitele on kõige optimaalsem, sest lihtsalt mingi meetodi valimine ja selle järgmine täht-tähehaaval ei pruugi olla firmale või käimasolevale projektile sada protsenti sobilik. Sellisel juhul peakski muutma meetodit, mitte suruma projekti meetodi raamidesse.

TARKVARA ÄRIMUDEL

Üheks populaarseks ärimudeliks on traditsiooniline omandvara ehk mudel, mille raames tarkvara müüakse koopiahaaval. Esialgu müüdigi sellise ärimudeliga tarkvara füüsiliste koopiatena ehk CD-plaatidel. Tänapäeval on võimalik suurt osa jätkuvalt diskil osta, kuid levinum on online platvormid, mille kaudu sellist tarkvara omandada saab.

Näiteks võib tuua Sony PlayStation’i videomänge. PlayStationi mänge saab osta füüsilisel kujul poes nagu raamatuid või e-poest nagu e-raamatuid. Neid müüakse tükikaupa, kuid olemas on ka kuutasuga pakette, mis iga kuu võimaldavad ligipääsu erinevatele mängudele. Siinkohal tasub märkida, et füüsilisel koopial on omad plussid, kuigi e-poes osta ja mänge alla laadida on mugavam. Nimelt saab diski soovi korral kellelegi teisele maha müüa või vahepeal laenata, kuid digitaalse versiooniga seda teha ei saa. Sel juhul peaks laenama oma kasutajat või anda ligipääsu konsoolile endale.

Vähemalt videomängude puhul on selline süsteem väga efektiivne ja loogiline. Kuutasuga pakett on hea lisandus tradistioonilise omandivara ärimudeli puhul, sest see annab võimaluse uute mängudega tutvumiseks ning on kokkuvõttes kasumlik nii Sony kui mänguloojate jaoks, sest osalt toimib see ka mängude reklaamina – tõenäoliselt paljud kasutajad poleks muidu neid mänge mängima sattunud.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started